söndag 1 april 2012

DOKUMENTÄREN PÅ TEEMA
om George Harrison slutade för en stund sedan. En dokumentär i två delar som sändes båda på en gång - börja kl 21 och sluta 00.20  Men den var bra!

AV FÖREKOMMEN ANLEDNING
drack jag té på morgonen. Ändå tror jag nog kaffe sku gå lika bra. Hursomhelst beslöt vi fara in till stan - båda två. T till Båtsmansgatan för att stänga av badrummets golvvärme och jag till Syrjänen efter ett sorts vax som gör det lättare att göra steninfattning. Innan vi for vattna jag mina påskgräs. 

 Titta så underligt. Rötterna har liksom växt igenom torven. 

Jag fick mitt vax och jag var och kolla nya fodral till telefonen. Sen blev jag snål på Fazers jordgubbsglass, men tänkte att om jag får något anfall kan jag ju inte äta på café. Det finns ett nytt Fazer-ställe i "Tunnelns" övre våning. Där köpte jag glass som jag fick i en bägare och papperspåse och for hem.

Hemma fota jag mitt hår för att visa den fina färgen. Förr i världen tog man slingor eller "raitoja" så håret var konkret randigt, men Inka är jätte duktig på att ge hela håret en helt naturlig ljusare nyans  : )

Jag åt glassen på soffan och glassen inverka inte något värre på min mage. Somna sen och sov 2 timmar. Det betydde att det blev lite sent med maten, som var sei i ugn med morot och rödlök. Jag tror att jag har skrivit receptet på bloggen nångång. Skall söka fram det imorgon.

Det blir ganska gott. Också jag våga äta lite, men inget vittvin idag.


EARTH HOUR
började precis när vi satte oss till bords.

Också den väldiga Mässhallen hade släckt hela sin fasadbelysning.

Nu god natt - verkstad i morgon.

2 kommentarer:

  1. hmmm...konstigt med rottrådarna ovan jord. Ett när-när-foto skulle ha varit en jättesvår "maj-tävlingsbild". ;)

    SvaraRadera