söndag 8 april 2012

INGEN PÅSK
utan memma. Jag har memmadille, men det är ok en gång om året.  Jag läste vad memman innehåller och det lät inte så farligt. Jag  åt en mini burk i förrgår och en igår och kände inte nånting speciellt  : )


LILLA MIIU
och stora Miiu. Alltså Miu som unge i glas och ram.
 Vackert ljus och vackra katter!


BILD UTAN ORD
hade jag tänkt skriva,
 men T tyckte att där helt tydligt har varit ett tryffelsvin  : )


DET BLEV INTE FÖLISÖN
det blev "tråkiga"  Kottby. T skulle se tredje delen av Michael Francks dokumentär om affärsbankerna från förr - KOP, SYP och dom - och jag var lite långsam på förmiddagen. Men de blev en trevlig promenad i skönt väder.

KÖRKORT
har jag tyvärr inte, men om jag hade skulle jag köpa en sånhärn bil.

Fyrhjulsdriven Lada. Jag kalla den för en mini jeep och Tättä tänkte svimma.


HAR JAG FEL
eller betyder det att där det hänger skor uppe i träd eller ledningar så säljs det droger?

 Det här är i Gumtäkt, men jag har sett fenomenet också inne i Helsingfors.


DOM HÄR HUSEN
finns vid Limingovägen och här liksom framför dem folks privata odlingar. Liksom liten plätt för var och en med låda för kompost.
Först ett dike och sen odingsplättarna. Det är väl fråga om potis, morötter, sallad och sånt. Ringblommor kan det väl också vara  : )  Jag tror jag skall uppdatera den här bilden nu och då.


SLUTLIGEN TORSTEN
I dag sku jag på riktigt ha gett "lähtöpassit" åt honom. Man får bara int göra med fötterna så som han gjorde hela stycket igenom.

2 kommentarer:

  1. Jag har nu bara halvt om halvt slötittat på Idols detta år. Men - måste nu då efter din Torsten-kommentar kolla hans footjob på reprisen i går. Våj stakin! Osökt kom jag att tänka på jive-lektion! Då när det begav sej; "Stig på ena tån, stig på andra tån"!

    Gunilla

    SvaraRadera