onsdag 4 april 2012

SMÅ KRAMPER
och större anfall. Jag hade inte räknat med det stora anfall jag hade just. Super ont. Två timmar.
Tack och lov gick det om.

MORGONMÅLET
nuförtiden.

 Vedhuggarens bröd från Stockmann och kaffe utspätt med vatten.


MONSIEUR PETITE BRANCHE DE PÂQUES

ville att jag sku sätta bilden av hans björklöv på bloggen.


SMÖRGÅSKRASSE
finns alltså på två fat.
Det här flytta jag nu till köket så att Monsieur konkret kan klippa krasse på sina smörgåsar.


IDAG I VERKSTADEN
blev jag klar med alla smycken. Jag ringde gravören och hon sa jo, hämta hit dem bara. Vaxet jag lånat av Syrjänen förde jag tillbaka. Skaffa sen askar till smyckena och gick igen till Yves. 

Som special toppenkund (sån som jag inte är hos Stockmann) hade jag fått en ny lapp med en fin gåva: en ADN vegetal morgon och kväll creme. Jag behövde på rikrtig saker som tagit slut och hade därför den lappen med på måndan. 
Men med tidigare lappen fick man en sportväska. Den såg inte speciellt kiva ut på bilden men i butiken var färgerna mycket ljusare och den är säkert användbar. Därför gick jag dit på nytt idag. Det blir inget Pörtö-lotteri - jag håller den själv. 
Nå, nu tycker Caro att om man berättar om saker skall man visa dem. Jo, jag fotar dom imorgon  : )

KYCKLINGSÅS
men Quinoa blev herrns mat. Han fick desutom rödvin. Jag fick grönt té  och två Reissare med mager skinka. Läste Kyrkpressen. När Borgen på Yle Fem börja kom mitt anfall.

MEN HÄR DÅ
den stora leveransen

  Voilá!


IMORGON
12.45 på ultraljud. Före det enbart vatten, fast det är nuförtiden det enda jag

vill ha  : (

2 kommentarer:

  1. Krya på Dig.
    Dina Lapis smycken är mycket fina.
    Glad Påsk
    Raili

    SvaraRadera
  2. Tack Raili!
    Jag hoppas kunden tycker som du : )

    SvaraRadera