tisdag 3 april 2012

ÄNNU AAVA
Det var väl nonchalant av mig att bara kommentera nya namnet med att "det är säkert hemst fiffigt". Både Caro och Gilla ville veta orsaken. Svaret finns som en kommentar till gårdagens inlägg.

RAJGRÄSET
sådde jag på fredagen. Först i dag på morgonen hade nånting pikulitet kommit upp.

Och vad är månne den där bruna konstiga saken uppe till vänster  : )

IDAG I VERKSTADEN
fick jag fjärde hänget nästan färdigt. Eller jo färdigt, men stenen skall infattas. Jag tog hem det för att fästa det i vax.

Den här sista stenen är jätte vacker. Har massor guld.


WHITE WINTER HYMNAL
var ett stycke på Paul Wellers cd jag tyckte om från början. Ändå hörde jag orden lite dåligt. Jag uppfatta "to keep their little heads from falling in the snow" och tyckte det lät gulligt så jag beslöt kolla lyrics på Google. Det var ju bra för jag föstod ingenting. Weird.

"I was following the pack all swallowed in their coats
With scarves of red tied 'round their throats
To keep their little heads 
From falling in the snow
And I turned'round and there you go
And Michael, you would fall
And turn the white snow red as strawberries in the summertime."

 Där fanns så massor olika tolkningar av texten så jag behövde inte känna mig dum. Bl.a att det bara är ord efter varandra för att passa melodin. Kolla.

HEMMA
koka jag sej åt Miiu. Monsieur stekte åt sig potis och lök och ägg och vad det nu var. Gott! Jag koka djupfrysta sopprötter i grönskasbuljong. Ja ja.


JAG HITTAR INTE
receptet till "Morötter och sej i ugn" på bloggen, fast det borde finnas. Om ni vill ha receptet skriver jag det åt er.

Hoppelunda är alla smycken klara i morgon  : ) 
(fast man skall inte ropa hej innan man är över bäcken).
 

4 kommentarer:

  1. Den bruna konstiga saken är ju Miius snoose. Voj va fin snosi-katt. Börja den liksom redan äta av gräset fast det bara var typ halv milli högt?

    Varför skall hängena vaxas? Vad för sorts vax? (bi? bon? öron? turtle-vax-ax-ax-ax....?)

    Hur har du magmått idag?

    Dille

    SvaraRadera
  2. ja miius nos såklart :)
    Mitt raigräs sir lika ut medan det ätbra igår ploppade ut helt och är helt grönt.

    Som dyslektiker läste jag att gilla fråga "har du några magmått idag"... och då tänkte jag att det menades att hur mycket har du krympt under din "nya diet" :) hehe..

    Sejrecept joo tack!

    caro

    SvaraRadera
  3. Gilla: Hängena skall inte vaxas utan jag smälter vax, fäster hänget i det och låter vaxet stelna. Då går det lättare att göra stenfattningen.

    Caro: Skriver sejrecept på kvällen.

    Båda: Sjuk mage till och från. Kramperna gör mig matt, men dom går om.

    SvaraRadera
  4. Oj nej! Sorry Caro. Det blev så sent så receptet skriver jag i morgon.

    SvaraRadera