söndag 29 april 2012

FÖR EN STUND SEDAN
slutade två filmer på Teema. Dokumentärer om italiensk musik. Den första var lite dum, handlade om schlagers från 60- och 70-talet. Den senare var bättre. John Turturros film från Neapel. Sensuell musik i smutsiga, men vackra gränder.

JAG HAR MÅTT BÄTTRE IDAG.
I synnerhet som jag fick se min kära son genom köksfönstret.

Dom har ju två stora terasser där dom bor på Båtsmansgatan och har bjudit vänner dit på brunsch på 1:sta maj. T lova köra tll "Lanterna" med rymlig jeep för att inhandla terassmöbler.

JAG GICK NU IGEN
från soffa till soffa och bläddra i tidningar. Och vi konstatera att vi högst antagligen inte hinner till någon butik på måndagen. T gör nu ett nytt försök att fara till lande och jag kall gå och få stygnen borttagna på måndagen. Så det blev Musta på eftermiddagen. Vi köpte en underlig mjöd som inte ser så speciell ut. Däremot ingredienser till gubbröra som brukar bli god. Till första maj.
Kanske man får snaps  : )

SURT VIN
kunde jag ju inte dricka när jag var sjuk. Däremot nog grogg - whisky/soda - men inte salta nötter. I stället banan, russin, päron. Det blev en vana.

I dag samma sak.

Jag tror nog att jag kommer att då och då äta sånt jag åt under min diet. Det var inte alls så tokigt. Kokt ris och grönsaksbuljong t.ex. Och framför allt ångkokt vit fisk - om det så är sej eller inte.

GÅRDAGENS VITA VIN
var inte speciellt gott, fast jag prova två sorter.  Därför blev det rött idag. Men det passa riktigt bra med grillad lax, batat och sparris.

Jag tänker försiktigt dammsuga i morgon. Försiktigt. Sen vet jag inte vad jag gör om T far till lande och lämnar mig ensam. 
Stackars mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar