fredag 30 mars 2012

JAG DRACK KAFFE
i morse. Det var riktigt gott. Ändå åt jag enbart bröd utan pålägg.

 Och Miiu vakta på fåglar i fönstret.

PÅ MORGONEN
i går plantera jag smörgåskrasse. Jag hade tänkt mig ärtgroddar igen som påskgräs, men det fanns inte.

I dag hade krassen ren fått vita saker. Ändå börja jag tycka att det är lite dumt. Vanlig smörgåskrasse på påsken. Jag köper nog en liten påse rajgräs i dag.

JAG STÄDA
och det var nästan roligt. Det blev fint och jag tog fram en påskduk. Meningen var att vi skulle göra uppköpen i Arabia Center för jag sku kolla en klänning Gilla tipsat mig om, men vi kom iväg så sent att det var helt grym trafik med alla knegare så det gick snabbare att fara till Musta. Samtidigt förde vi en massa saker till Caro som hon glömt här. En snabb Aron-visit alltså.

Och jo, jag köpte rajgräs  : )


RIS- ELLER HAVRESLEM
sa min gumor att jag skall leva på ännu några dagar. Jag åt ris men inte risslem. Och dessutom stekta kycklingbitar och ett glas vin. Och så blev jag sjuk igen. Inte värre än att jag nu sitter här och bloggar, men tänk om det är gallsten. Caro berätta om en bloggare som hade liknande symptom och det var gallsten  : (

SLUTLIGEN
kom jag att tänka på att det är ju våra barn som talar om födis. Vår generation har ju alltid sagt FÖDLARE   : )

2 kommentarer:

  1. Oj söta lilla min syster. Vad o-kul med "magproblem". Kunde ju nog vara gallsten. Numera åtgärdas sånt ofta snabbt och enkelt med nån sorts titthålsminikirurgi. Men - i alla fall, hur som helst, borde du nog väl ordna en träff med något fabo-doktorn-mässigt. Jo.

    Gillie

    SvaraRadera
  2. Ser ut att vara den där 0,001 möjligheten. Jag har läst nu om gallsten på nätet. Exakt samma symptom. Jo jag går till doktorn på måndan - helst tant : )

    SvaraRadera