måndag 9 april 2012

IDAG I VERKSTAN
fick jag en ring färdig och började på två andra smycken. Ringen är till en kund på Bodö. Jag hade börjat på den redan innan jag fick  Lapis lazuli stenarna. Det var ändå inte så bråttom med det här smycket så jag fortsatte nu.


 Där står LOVE  PEACE  HARMONY.


Och så börja jag på ett änglahänge som Inka beställt till sin mamma. Dessutom planering av priset till Raili - vinnaren i min tävling.
Jag lyssna på ett par skivor, men kl 17 satt jag på Radio Helsinki och jag blev helt att vad är det här?  Jag lyssna och lyssna och det lät så väldigt bekant. Stycket höll på hur länge som helst. Otrolig gitarr och vem var det som sjöng där då? Roger Waters? Jeps, det var Pink Floyd. Ett dubbelalbum som heter Puls. Live från 1995. Måst försöka få tag på det.


MIN FINURLIGA MAN
nynna på nånting i går när vi var på promenad. Det här är ju det där Renegades stycke, sa han. Det passar ju bra för dig. Det var  "Un giorno tu mi cercherai" som börjar med orden Sappi che   : D

SÖNDAGS PASTAN

blev i dag för vi åt rester  i går. Jag skulle fota min lilla nätta portion, men glömde. Här  istället bild på själva pastan. Utsökt!

I dag har jag inte mått speciellt bra. Det varierar.
Nu skall jag se på Anne och Hanna.
Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar