tisdag 24 april 2012

HEMMA IGEN
eller faktiskt redan igår kväll sjutiden. Jag la mig på soffan och somna.

Det var sist och slutligen en trevlig dag.  Kirurgen Ilari Airo kom och berätta att magnetröntgen inte visat nånting konstigt. Han hade nån ihme "headset" på huvu med mikrofon. Men något piller som skulle ha gjort mig "lycklig" fick jag inte. Jag blev mottagen av fyra glada flickor i operationssalen. Narkosläkaren hade problem med mina blodådror för att jag inte ätit eller druckit och frös, så hon sa att ja ja, hon måst väl använda dom som finns i armbågsvecket som laboratorierna använder. Antagligen nolot, föstod jag - och vakna nån timme senare i en heräämö. Småningom flytta man mig till ett annat rum och I.Airo kom och berätta om operationen och sa att han trots allt också hade hittat några stora stenar och tittar man på gallblåsan kollar man också alla andra organ och allt var frid och fröjd.

Kring gallan har jag nu tre små hål hopknutna med tunn metalltråd och under naveln ett större hål genom vilket kirgurgen tog ut gallblåsan och stenar. Det såret är sjukt. I synnerhet om jag skrattar. Inte dom små. Och så är jag jätte harklig för under narkosen har jag haft ett rör i luftstrupen.
Nu gick det bara på det viset att stygnen skall tas bort antingen 30.4 eller 2.5 så trad 1.sta maj på lande  faller bort i år.

Vad ätande beträffar tänker jag ta det lugnt. Det sägs att man genast kan äta normalt, men att återgå från en smal diet till nånting häftigt kanske inte är så bra. Dessutom har jag blivut van vid kattmat - kokt sej - så det tänker jag nog fortsätta med. Eller kanske den där ugnsrätten med morot  : )


ARON
har varit febrig, så för att bli frisk till sin operation (rör i öronen och polyper) var han med mofa några timmar i går och idag på morgonen. Tiotiden kom Caro efter honom. Men nu blev dom här och tog sin tupplur som Aron inte ännu har vaknat från. 

Jag fick sjukpaket av Caro, nya Femina. 
Den skall jag strax lägga mig på soffan och läsa.

 

2 kommentarer:

  1. No kiva att allt gick så där bra - krya på dig nu och vila - en operation är alltid krävande och tar på krafterna. Hälsning från Ågeli :)

    SvaraRadera
  2. Jo den här veckan tänker jag på riktigt vila. Önskar bara att knipet i magen småningom försvinner : )

    SvaraRadera