tisdag 10 april 2012

I DAG
har jag ringt en massa samtal. Till försäkringsbolaget, till Diacor,  kolla en läkares namn med min gumor och med en annan läkare. Ringde till Sar-Machine som ha haft min hängborr i ett halvt år. Numera när jag ber att få tala med människan sägs det alltid att han int är där eller har en kund. 
Och så ringde jag till Syrjänen och fråga om han har gult läder. Nu undrar ni att aj, varför det? Nå för att jag vill ha en gul väska. 


MIN MAN HAR PROBLEM
Han vill veta om det finns något samband mellan en Vega-mössa,  Vega-smörgås och Vega-listan. Kan ni hjälpa honom  : )


TRENDIGT
Tänk att folk betalar för hål när dom kommer helt av sig själv.

Det är bara det att i det här skedet har jeansen också hål i fickorna och i gren.

TRÅKIGA INLÄGG
så jag beslöt gå till Alepa. Tog riktigt kameran med. Tänkte att jag sku få uppleva  ett större äventyr.
Men ingenting. Vad månne jag köpte? Aj jo, frukter och knack-korv och kaffe och piimä och vad det nu var. Min middag blev en potis, en sillbit , en knack-korv och ett knäckebröd. Tänk så roligt för er att veta det.


JAG AVSLUTA KVÄLLEN
med att se en ny norsk serie som heter Lilyhammar. Kollar ännu del två. Den kan bli helt ok.

ONT I MAGE OCH RYGG
i dag. Lade mig på soffan till och från. Somna ibland.
I morgon tror jag att jag går till verkstan.

4 kommentarer:

  1. åååh en senaps gul syrjänen väska!!! Vill oxo haa!!! :)
    Fina jeans vänta på att rymmas in i mina likadana, helt favvo, men tyvär nu lite för spännda ;) vad är en vega mössa??

    SvaraRadera
  2. Jo, alla svenska tidningar dräller av gula väskor : )
    Jag satt Vega-hatt bild på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har då aldrig i mitt liv hört talas om en Vega-smörgås.... e de en fågel? Fisk? Eller avses vege-smörgås... eller kanadagäster??

      Är det nu nån kompa? Liksom den hemliga kamouflerade maj-tävlingen? Inte har de där vegerierna något annat gemensamt än namnet. Jag vet massor med Gunillor och alla är väldigt olika, fast alla är uppkallade efter en sk "fornnordisk sköldmö". Alla vega-saker är således upkallade efter...öööh... e inte Vega en stjärna (stjärnbild?) eller öööh.. nån mytologisk gestalt..

      Tant G

      Radera