lördag 7 april 2012

FÖR GANSKA EXAKT
ett år sen köpte jag fyra nya krukväxter. Dom var alla fina och frodiga.

Så här fin var ormbunken i fjol.


I dag ser den ut såhär.

Dom tre andra har småningom kreperat. Jag har Svenska Akademins Ordlista på bordet för att kolla rättskrivning. Nu slog jag upp krepera för att se om det skrivs med k eller c. Det är med k och så stod där att krepera betyder att dö av ilska  : )
 
 
DET MAN GÖR PÅ LÅNGFREDAGEN
kommer att brinna på ens händer på domedagen. Därför blev det dammsugning idag. Monsieur torka damm. Både igår och i dag har jag mått lite bättre. Kanske dieten - kanske annars bara. Hoppas det fortsätter ända till operationen.

LÖRDAGS LAXEN
för min del såg ut såhär.

Okryddad, lättgrillad lax slice, gaffelmosad potis, sallad utan sås, knäckebröd och vatten.
 

Tättä föreslog en Fölisö promenad i morgon. Det låter bra. Och nog blir det söndagspasta säkert i någon form också för mig.

4 kommentarer:

  1. Bra att kunna ta till gaffelmosad potatis! När det nu inte ännu är säsong för strandkokt;)

    Hälsor
    ö
    Det Bästa
    (bästa kusinet y.k.)

    SvaraRadera
  2. Hi hi!
    Strandkokt ja, var det Vivi-Ann Sjögren? Jag visste inte bara hur jag skulle uttrycka mig : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo - deva hon Vivi-Ann... Tänk - De'mensionen har blitt så svår, att jag absolut inte kommer på varför jag avsluta min tidigare kommentar med "y.k." ???. Ylle-kusin? Yrsa Kenius? Ympa käppelträd? Ylad Kåsk?

      Njet-- kommer ej på...
      ö
      Gunilla "Marianne Gillie" Lagerspetz Y.K. (Yngre Kyrkvaktmästare???)

      Radera
  3. Natutvis Yngre Kyrkvaktmästare : D

    SvaraRadera