tisdag 17 april 2012

BIBLIOTEKET I KOTTBY
brukar T besöka nu och då för att läsa Hesari. Han är alltid klädd i stövlar och vindtygsjacka. I dag beslöt han också gå till biblioteket men hade blazer och läderskor. Jag fråga: Varför är du så där fin? Jag skall läsa om Björn Wahlroos i Helsingin Sanomat, svara han  : )


DIACOR
är ett väldigt trevligt ställe. Alla var glada och vänliga fast jag tappa bort mig i korridorer och glömde papper och jackor överallt. Kirurgen var jätte saklig och opererar mig måndag morgon.  Nu inkommande  : )  Idag tog dom blodprov för att fastställa min blodgrupp som jag inte kom ihåg och dessutom hjärtfilm (som nukutuslääkäri tarvitsee) så me andra ord får jag narkos. På fredagen tar dom ännu magnetröntgen. Tänk så bra att det nuförtiden finns ultraljud och magnetröntgen. En bekant som blev opererad för gallsten på sextitalet hade fått magen uppskuren från ena sidan till den andra "ifall jag ännu sku hitta nånting" hade läkaren sagt. Det ser ut som om jag skulle fira en riktigt trad vapp! 


OCH SE
vad jag hitta i hörnet av Forsbyvägen och Tursovägen.

Kanske inte för er, men ialla fall för mig, vårens första Tussilagon  (r?)


MONSIEUR REPARATEUR DE BICYCLETTE
skruva fast hjul med nya gummiringar i sin cykel. Han jobba i cykelkällarn när jag kom hem, men var snart klar och steg ut i nästan sol.


Överloppsringen sku visst till roskis.


OCH NU MINNS JAG
vad det var jag skulle skriva i förrgår och i går. Mycket ointressant. Att man säljer droger också på Forsbyvägen. Det hänger skor i ett träd halvvägs till Indiagatan.


I MORGON GALNA DAGAR
Jag skall bl.a. kolla en orange Converse-klocka. Och så skall jag avsluta deklarationen. 

2 kommentarer:

  1. Kanske p börjar bli lite sådär gumma som sätter smink och papilotter bara för att gå till butiken, liksom dagens största program :)
    Bra att du fick tid så snabbat :) nukutslääkäri=anestesiläkare :)
    caro

    SvaraRadera
  2. Jo han såg nog hemst fin ut : )

    Ja ja. Du är ju lite BW när du har studerat medicin för att bli sjuksköterska ; )

    SvaraRadera