söndag 15 april 2012

SÅG JUST EN DOKUMENTÄR
om arkiteketen John Portman. Otroliga stora byggnader, men så vackra. Också hans två egna hem var sjukt fina. Han är en gammal man, men skapar fortfarande. Jag förstår att man kan rita upp en byggnads helhet, men sen alla innovativa detlajer. Huh huh! Också belysningen har stor betydelse i Portmans byggnader.


Hotellet Hyatt Regency, San Francisco 1973


FOTBOLLSKNATTARNA
hade ju bättre tur med vädret i dag. Riktigt toppen vårväder. Men jag satte igång med min bokföring ändå. Printa inbetalningar från nätbanken och mappade fakturor och andra kvitton. I morgon räknar jag ihop debet och kredit och sen fyller jag i deklarationsblanketten.


ANANASKARKKIR
brukar jag föra till min gumor. Jag har inte hälsat på på en tid, men hade förra veckan köpt en karkkiplåtburk  från Stockmann. Jag tog mina gångstavar och gav mig iväg i det fina vädret. Jag satt hos min gumor en liten timme. Hon blev glad över karkkina.


IDAG EN GROGG
och jag fick inga symptom. Dessutom kan jag äta päron, banan och russin. Och torkade plommon - av förekommen anledning. Småningom titta jag på Idols. Nu var ju Torsten helt huippu!


SÅG NÅGON IGÅRKVÄLL
på tvåan en film som hette In Bruges. Den var jätte bra! Men det är nog dessutom så att vår nya tv alltid ger ett poäng till för den fina bilden. Som dom vackra byggnaderna tidigare i kväll eller djungeln i "Che" senaste söndag. Men hur som helst var In Bruges bra.


VAD HÄNDE MED BOARDWALK EMPIRE?
Den liksom bara sluta Jag har inte hört/läst någon förklaring. Var typ första perioden slut? Men så gick det också med Breaking Bad och en hurja spännnade serie som gick på trean på hösten. Dom bara liksom meddela att "serien gör nu ett uppehåll". Får man göra så. Nej! 
För att int tala om Mad Men.  Fjärde perioden kom så sent att ingen av oss orka vaka, så vi köpte dom delarna på en dvd. Och nya perioden börjar helt snart på en betalnings kanal!!!!


I morgon antagligen verkstad  : )

2 kommentarer:

  1. Tyvärr missade jag filmen, men Yle Teema bjöd på lördagen på en riktig pärla. Operan Thais. En helt fantastisk inspelning från Metropolitan 2008. Sällan uppförs den, eftersom titelrollen är så stor och ansträngande att bara de bästa sopranerna klarar av den. Allom bekant (spelas nästan för ofta) är förstås intermezzot, som av endel anses vara världens vackraste opera-intermezzo. Thais och Torsten var för mej veckoslutets musikaliska höjdare!! :)

    Gillie

    SvaraRadera