fredag 6 april 2012

PÅ MORGONEN
när jag vakna såg jag att nån hade ringt med min telefon.

 Till vem månne?


PASSIONSMUSIK
i Kottbykyrka kl 15.00 

Kottby kyrka är byggd 1930,  Helsingfors enda funkiskyrka. Fotona jag tog är amatör. Jag sökte rak linje lodrätt i stället för vågrätt. Vi var sammanlagt 20 pers. Helt ok musik. Både kör och solosång.

 Passions andakt med Niklas Bonde.

På väg ut. 


 Kyrkan utifrån. Om ni tittar noga ser ni också Monsieur Passion.


PROMENAD
hem genom Kottby trähusområde.

Den här bilden är sned med avsikt.


LUGNT OCH FRIDFULLT
hemma. Men tänk att långfredagsvädret ofta är just sånt som idag.

 Våra påskprydnader .


SMÅNINGOM MIDDAG

Till monsiur stekte jag lammkotletter med gräddsås, trattisar, bönor och rödvin. Jag fick grönsakssoppa och knäckebröd, men se vad jag tänker prova på.

Hoppas jag inte får någå fel.



SLUTLIGEN
med den här stämningfulla bilden säger jag godnatt. 
Skall kolla ett par filmer på tv.

2 kommentarer:

  1. Bilden sned med avsikt...aaa... men varför...? är det nån juttu jag inte fattar? Eller är det liksom mera konst så?? Undrar den icke foto-geniala kusinen G

    SvaraRadera
  2. Hi hi hi,juvlig AG-bild!

    Nää, det var bara helt på skoj, kanske för att demonstrera fartfylld promenad : )

    SvaraRadera