fredag 13 april 2012

KOLTRASTEN
hörde jag en natt för länge, länge sen. Jag har inte hört den efter det.
Senaste natt var T nere i köket och såg en röd-vit katt på gården. Tänk om den ha tagit min koltrast  : (


SYRIEN förstår jag mig inte riktigt på. Jag vet inte vad det händer där. Jag förstår att det är ett led i Arabiska våren, men hur? Och varför liknar Basher el-Assad ett nejonöga?

Trots allt, fin bild i dagens Husis.


MIIUS SEJ
ser ut såhär

och det är den vi nu också äter.

I dag fick T stekt - jag kokt.

Åts denhär gången med sparris och potis.

ATT BERÄTTA ATT MAN ÄR TRÖTT
på bloggen är lika dumt som att berätta vad man har drömt, skrev Peppe Öhman i går på sin blogg. 
I går berätta jag att jag var trött - i dag skall jag berätta om en dröm. Natten innan Thailands-resenärerna kom hem drömde Inka att när vi hämta tillbaks Miiu var den klädd i en nallekostym. Sån därn teddyhalare som bebina har nuförtiden. Hon sa att den var så söt, så söt och undra hur jag hade lyckats får nalledräkten på Miiu   : )

I DAG
var det just som jag hade tänkt, dammsug och verkstad och i morgon kommer min kund efter Lapis lazuli-smyckena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar