onsdag 31 augusti 2011

IDAG I VERKSTADEN
blev smått pråtel (som Caro brukar säga) fina smycken.
Jag jobba med dem huller om buller. Ändå när dagen var slut hade jag många olika sorter. Alla tänkta för Höstmarknaden på Pörtö.


En hög med ringar. Här skall nog ytan ännu kollas.

Hängen med text. Snören i stället för ked.

  
Halssmycken. Kan köpas med eller utan ked.

Och mobilsmycken. Jag skall ännu fästa stumpen för mobilen.

EVA BIAUDET
som presidentkandidat. Kanske jag röstar (jag har ren glömt Lipponen). Som art director gjorde jag hennes kampanjer 1999 och 2003. Jag kände igen bilden på flickans t-skojrta i dag i Husis. Vi tog den tillsammmans med Cata Portin. Det året lanserade jag också nuvarande SFP logon. Det var intressant. Nyckelpigan sku bort, men ändå inte. Och färgerna sku fortfarande vara rött, gult och blått. Heh!

RESTAURANGREBELLEN BABA
hade jag alldesles glömt. Hon om någon är rebell. På sommaren på Pörtö. Kafimysson varje lördag, fisk- och grilllunch varje sommar och sen då höstfesten. Baba har hållit på med de ända sen 1996. Och så låss det vara nånting nytt. Nå huh huh!

DET REGNAR
Vi räknar med att det inte mera regnar i morgon på eftermiddagen för då tänkte vi fara till lande. En så här konstig och kråtig sommar har jag inte upplevt förr. Och när jag bläddrar i min almanack ser det bara ut att fortsätta...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar