lördag 13 augusti 2011

PRESIDENTVALET
eller "kisa" som man säger på finska blev ju intressantare i och med Lipponen. Men att YLE lyckades manipulera mig! Jag har aldrig tyckt om Lipponen. En sur och mallig pösmunk som tror att allt han säger är rätt. Trots att han drog sig tillbaka från politiken dök han ändå alltid upp som gubben i lådan. Men igår i Aamutv:s nyheter hade man lyckats klippa ihop en otrolig snutt: Lipponen stod stor och jovialisk i en elegant blå kostym som fisken i vattnet med sina eu-kamrater medan Niinistö visades som liten, sur och malplacerad. Och slutet av sekvensen när Lipponen satt och skratta i talarstolen : ) 
YLE vill att jag skall rösta på Lipponen och det kanske jag gör. Aamutv nyheterna fredag kl 9  kan man kolla på Arenan.

Det här sku jag skriva igår, men glömde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar