tisdag 30 augusti 2011

IDAG I VERKSTADEN
före kl 9.00 Jag gjorde två armband.

Pörtö-titan. Säljs på höstmarknaden.

Monsieur Contrôler dök upp utan varning och godkände dem till all lycka.
Sen börja jag lite gräva i mina lådor och hitta det ena och det andra som jag kan sälja på höstmarknaden - fördelaktigt - genom liten förädling. Då är det inte fråga om Pörtö-smycken.

OH MY GOD! CARO FYLLER 28
i morgon. Vi har några år haft trad att min gåva till henne är shopping kvällen före födisen. Jag var i stan så tidigt att jag hann till Stupido efter Van Morrison-skivan och snubbla tyvärr på ett par  huisit snygga brillor. Dyra. Köper knappast.

Sen då träff under klockan 16.30. Det var dom där stiliga HM-kläderna för jobbet vi skulle titta på. Allt Caro sett i katalogen hitta vi inte, men ändå två kavajer och ett par perus t-skjortor. Resten går väl att beställa. Sen födismiddag på Strindberg.

Hmmm, dom har lite lipsu. Granna Iittala-glas och svartvitrutig duk...

Födisbarnet.

Födisbarnets mum.

Jag rekommendera stekta operaströmmingar åt Caro och valde själv Strindbergs klassiska köttbullar.

Gott!

Och låsen på tuppen hade dom bytt ut.

DET HADE BÖRJAT REGNA
när vi kom ut på Espen. Vi gick till järnvägstorget via tunneln. Pappa ville att vi sku köpa Mad Men 2 åt Caro. Sen tog vi var sin buss hem. Det var en jätte, jätte trevlig eftermiddag/kväll!

I morgon verkstad, men inte överdrivet tidigt. Där skall jag ju sen lyssna på min nya skiva!



2 kommentarer:

  1. vi ser intelligentta ut båda två!! det var väl skumppan ;)

    SvaraRadera
  2. Antagligen! Och humor när det fanns en bild av mig med samma min : )

    SvaraRadera