söndag 21 augusti 2011

MAIJA VILKKUMAA
tog kontakt med mig via nätet senaste onsdag. Hon berätta att samarbetet med hennes orkester kommer att upphöra på hösten. Dom har jobbat jätte länge tillsammans och hon vill som tack ge alla musiker ett minne, ett smycke. 
Hon tala om saken med sin syster Liisa som sett min blogg och sa att där finns smycken som borde passa. Maija hitta sen Pörtö-arkipelagsmyckena och tyckte dom var vackra (hon sa faktiskt kauniit). Såna ville hon ge. Fyra stora och tre mindre. Dom små som armband. Hinner jag? Hon återkommer med texten bara hon vet vad där ska stå. På lördan kom vi överens om exakta storleken/diametern och jag fick alla texter.  Efter det har jag redogjort hur arbetet har framskridit och torsdag förmiddag avhämta hon dem från verkstaden.

Majia Vilkkumaas syster Liisa jobbar på Taivas där C jobbade. Han är osäker om han har nämnt om min blogg åt henne. Han tror mera att en Matias som jag har gjort ett antal Skatuddsbroscher åt kan ha tipsat.



I kväll hade dom en avskedskonsert. I samband med den skulle Maija överräcka smyckena. Jag räknar med att hon ren har gjort det  : )

2 kommentarer: