söndag 28 augusti 2011

BRÖLLOPET PÅ UGNSHOLMEN
var helt härligt från början till slut, förutom en liten katastrof mitt i.

Vi kom jättebra i tid - från vigslar och begravningar får man inte försena sig. Här i stranden  i väntan på båten.
Ha ha ha! Inget tvivel om vem som är fotomodell. Som poserar elegant med böjt knä. Den andra står där som en stobakoff  : )

Vigseln förrättades längst ute på Ugnholmens udde.

Här kommer brudparet gående till tonerna av fiolmusik.

Anni och Kai var inte allvarliga en sekund.

Och se vilken söt liten flicka som vigde dem. Hon är Annis vän som studerar till domare.

När vi kom tillbaka till restaurangen, gratulerat brudparet och föräldrarna och stod med champagneglas i handen kom röklukten. Bastun som står ett par meter från restaurangen brann!


På plats fanns ju nog några fotografer som är snäppet duktigare än jag: Christian Westerback, Niklas Meltio och Charlotte Boucht.

Det blev alltså då en lite längre paus.

Här Santeri och Caro i samspråk med Kais pappa.


Bruden och jag.

Man var orolig för eventuella explosioner, men snart var faran över och vi fick gå in.

Här vårt glada bord.

Bestmannenn håller tal - en rolig USA-kille som numera bor på Irland.

Oj nej, jag missa kakskärandet med 2 sekunder.

Bröllopsvalsen var ingen vals. Det var Eva Dahlgrens Ängeln i rummet. Vackert!

Sen fick också alla andra dansa  : )

Nångång bortåt ett for vi över till fastlandet och dela taxi med brudens föräldrar.
Ett jätteroligt bröllop - tack massor! 
Adjö Ugnsholmen och godnatt!

NÅJA HÖRNI FLICKOR OCH POJKAR
Hur gick det med min idol Robert Helenius? Det kan ni kolla på tvåan i kväll kl 22.05  : D

2 kommentarer:

  1. Bra bröllat!. Kuliga strumopor (uttalas som svamapar". RoHe kolla jag faktist live kl 01.00 i natt!
    Gugla

    SvaraRadera
  2. Jo, det var ett lyckat bröllop och RoHe är nog humor : )

    SvaraRadera