torsdag 25 augusti 2011

KLOCKAN VÄCKER PÅ MORGONEN
senast 08.00. Är det jobb på gång blir det tidigare. Nu när det inte är såååå brådis till verkstaden hittar jag på massor att göra. (Å andra sidan har jag nog långa "göra-listor").

För tillfället är outfiten till lördagens bröllop aktuell. Det kommer ju att bli soligt och varmt, men det är på dagen. Hur är det sen månne på kvällskvisten. Måst man ha strumpbyxor? Jacka? Hur som helst kommer det att bli ett jätteroligt bröllop  : )

Från Alepan behövde jag det ena och det andra så jag stack mig dit före verkstaden. Som tur i ärmlöst. Det var kokhett i solen.

IDAG I VERKSTADEN
börja jag på ett Pörtö-armband medan en ring var i trumlaren. Många trumlar timtals. Jag tycker att 1-2 tim räcker. Armbandet ser ut att bli fint. Spännande att hitta rätta nyanser när jag glödgar titanet.

JAG HAR TVÅ GUDBARN
Hanna och Nora. I dag var jag ute med Nora. Vi träffades 18-tiden på Espen och promenera förbi Runebergs staty upp längs Unionsgatan. Över Observatorieberget och ner tll Brunnshuset och den nyplanterade allén. Sedan ner till stranden till det nya caféet Mattolaituri.

Här en glad Nora i förgrunden.

Och min goda semla som hette chicken-ceasar.

Det var då typ mellan sju och åtta vi satt i stranden och solen börja faktiskt småningom gå ner. 
Riktigt såhär mörkt var det väl ändå inte.

Men fin utsikt!  Och Ugnsholmen kommer jag att återse på lördagen. Jeeee!

När vi bröt upp fortsatte vi framåt och jag såg den fantastiska nya parken och sandvägen som går längs hela havsgatan. Jag tog en bild, men den blev dålig...
Vi gick längs Petersgatan och Nora beslöt hälsa på sin vän som bor på Villagatan. Jag fortsatte ensam förbi Kaptensparken och sen längs Högbergsgatan ända ner till Espen.

Nu har ni fått en perfekt promenadrutt med alla gator uppräknade. Ett misstag att jag skrev så, men på riktigt var det väldigt trevligt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar