onsdag 17 augusti 2011

IDAG I VERKSTADEN
en leverans. Kunden som beställt "pappahänget" kom äntligen efter det. Hon tyckte det var fint! Samtidigt fick jag en ny beställning: ett stelt silverarmband. Hennes tidtabeller är snälla. Hon säger alltid: "Gör när du hinner"  : )

Sedan fortsatte jag med att fästa länkar i hängsmyckena. Lite koncentrationssvårigheter. Hitta på orsaker att texta och ringa till folk. Tättä hade farit till lande på morgonen, åt Calle "måste" jag  kommentra ett stycke från Boxer, till Caro meddela jag att jag redan idag kan komma och kolla hur man avhämtar Aron från dagisen o.s.v. Därimellan då länkar. Dom blev nog bra.

Lädersnöret hade jag hemma och det kändes fiffigare att knyta dem vid stora bordet. Men när ännu några fattades var det tid att gå till dagisen. Träff med Caro och sen visa hon hur man går. Aron vanka där omkring för sig själv på gården. Han blev glad när han såg mamma som presentera mig för Arons egenskötare. Vi stack oss också in till dagiset och Aron visa ganska stolt sina ställen.

När vi gick hem hade det blivit varmt. Jag sku till Alepan så vi tog en grönare väg.

En väg utan bilar och trafik.

Man fortsätter sen mellan koloniträdgården och andra odlingar - som här solrosor. Strax har man Alepan framför näsan.

Hemma knöt jag dom sista snörena.


Färdigt!

Jag ringde kunden, berätta att smyckena är färdiga, att jag finns  i vekstaden typ kl 11. Hon bad mig skicka ett meddelande då, så dyker hon upp.

Nu skall jag ännu sätta silkespapper i sju askar. Ganska stora. Jag sa att hon inte måst ta dem om hon tänker överräcka smyckena som sådana. En spännande dag i morgon  : )




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar