onsdag 3 augusti 2011

IDAG I VERKSTADEN
var jag först kl 13. Läste länge Husis, drack kaffe, vattna blommor... Efter gårdagens 12 timmar tyckte jag det inte var så bråttom.

Men i verkstaden var det inte roligt. Jag brukar indikera åska och så kändes det nu  fast jag natutvis förstod att det inte blir åska. Jag var hängig, sömnig och orka inte lyssna på musik. Jag kolla ännu Tolstoi-smycket och Monsieur Contrôleur de Qualitet tyckte i går att jag dessutom skulle fila ner baksidans nitar så dom inte sku kännas.

 Och okej, jag gjorde det till ett armband. Men var är det fotat? Jo, uppe på vårt tak.

Själv hade vissa finsilverfläckar på den andra kundens namn/datumplakett börjat störa mig. Monsiuer var på väg till Kottby bibliotek som efter lång remppa öppnade i går. Jag bad honom komma som Contrôleur och han tyckte att kvalitet skall vara kvalitet. Ja, ja... 

Jag gjorde sen ännu en rätt så tråkig Pörtö-ring.

Efter  biblioteksbesöket berätta han att biblioteket var enbart effektivt i stället för att ha kvar sin charm. Nå, huvudsaken att Kottby fick behålla sitt bibliotek.

DEN TRÅKIGA DAGEN
sluta med tråkig mat - frittata på veckoslutets rester. Det dumma var att jag hade kokat ägg till frukost fast jag visste om frittatan. Tättä sa att kan det int vara mindre "frit" och mera "tata". Nå vi for ju sen till Musta Pekka, köpte det ena och det andra och 6 ägg. Tättä sa: använd fem, men jag tänkte att då blir ju ett utan kaveri i kylskåpet, så jag vispa ihop dem alla  : ) 

Men int var det nu så tråkigt. Äter man på takterassen får man vin!

Smyckeleverans i morgonbitti 8.30. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar