fredag 12 augusti 2011

DAGEN BÖRJADE
med en liten katastrof. Dom flesta av er upplevde väl den oerhörda regnskuren. Eller vaddå skur - den höll ju på en halv timme. Vi hade takfönstret på glänt i sovrummet. Både böcker och radio simmade  : (

Förövrigt vanlig städdag och sen samtal till SAR-trading som hade en lånehängborr till mig. Jag gav mig i väg och efter diverse spårvagnsstrul var jag där och fick en skittung sak att bära hem. Den funkar, inte fråga om annat, men måst ännu kolla imorgon att allt är ok innan jag packar in min söndriga för att skicka till reparation.

VI FOR EFTER ARON
han blev glad. Vi kom hem via Mustapekka för att inhandla veckoslutsmaten. Aron sprang omkring och hade roligt. Kolla krabbor och kräftor med mamma.

Medan momi laga mat var mofa i Kimmis med Aron. Och vad lagade momi?

 Jo, köttfärs enligt det där allra enklaste receptet: löksoppepåse och gräddfil  : )

och som tilltugg potis, morot och blomkål och sen "rödvinssås".

I går köpte jag från Anttila en ny Biet Maja åt Aron och Mad Mens första period. Caro har aldrig sett serien Mad Men och nu när jag jämförde henne med Joan blev hon nyfiken.


Bara Aron somnar skall vi se ett avsnitt.

2 kommentarer:

  1. Jag trodde först att köttfärsen var en smycke-detalj (storlek 3-4 cm). Nån järnnugget, som du hade rost-behandlat... 8))
    Nill-Gill

    SvaraRadera