torsdag 18 augusti 2011

IDAG I VERKSTADEN
kundbsök, någon jag aldrig träffat tidigare. Hon var väldigt trevlig, men vad hon sa när hon såg hängena minns jag inte. Säkert typ "Ohhoh"! Hon tyckte dom var fina och ville gärna packa dem i askarna med silkespapper. Jag fick t.o.m en kram när hon for  : )  Hon överräcker dem på söndagen så jag berättar sen...

FÖDISPRESENTEN
gjorde jag  färdig. Det var lite kanter och ytor som ännu sku filas. Jag överräcker den på onsdan så jag berättar sen...

OCH TVÅ PÖRTÖRINGAR
den ena blev på hälft - det var en beställning - den andra kommer jag att sälja på Höstmarknaden mycket billigt.
Groparna i övre kanten går inte att fila för då försvinner ö-prickarna.

"SJU SMYCKEN" ÄR LEVERERADE
så jag börja leka med tanken att ta båten till Pörtö i morgonbitti. Ändå förstod jag snart att Monsieur à la Campagne inte riktigt sku ha tid med mig för han skall reparera lås och bryggor och det ena och det andra. Nå, jag har ju en egen lång "göra-lista" här i stan så det går säkert bra. Det dyks då upp här på lördagen, förstod jag.

PITTORESKT
utanför min verkstad. Ett litet trähus som får stå kvar vad dom än gör med vägen. Ni har säkert förr i världen hört namnet/ordet Kottby-travbana. Det var just här. I huset bodde säkert nån travbanemästare. Nu då kanske en fotbollsplansnånting.

Men det var alltså byket jag menade.

OCH FÖR EN STUND SEN
en konstig åskskur.

Den upplevde väl i alla fall alla Helsingforsbor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar