tisdag 2 augusti 2011

EN SÅN DAG!
Jag var kl 09 i verkstaden. När jag såg "ramen" för Tolstoi-smycket tyckte jag inte den var bra. Eftersom jag inte fick silverplåt senaste vecka, hade jag nu bara en liten bit 1,5 mm plåt. Och eftersom jag inte fick sågblad senaste vecka börja jag såga tjock silverplåt med supertunna sågblad. Dom gick av ett efter ett. Till slut hade jag två kvar och visste att dom också kommer att gå av.

Jag ringde till Sar-trading där gubben sa att han är på plats först efter ett. Jag sa att då far jag till Rasmussen. "No voinhan minä piipahtaa", tyckte då Sar-trading. Samtidigt fick jag ju mitt flux också. I går hade jag beställt silverplåt och titan från Sargenta, men beslöt nu ändå för säkerhets skull köpa ett par plåtbitar från Rasmussen. Jag hade farit 11.30 och var tillbaks 14.00 med 1 l körsbär.

Toppen att såga tjock plåt med grovt sågblad! Visserligen sedan knepigt att passa ihop bitarna, planera i vilken ordning glödga och hamra och nita. Och att planera upphängningen. Jag undrar hur killen tänker anända det : (  Voj, voj! Jag borde väl ha skaffat läderremmar och kedjestumpar och lås och det ena med det andra, men jag sätter nu med lite svarta  snören så får det duga.

Det här är inte en blankpolerad plakett där texten skall vara typ perfekt. Det här är liksom mera rock.


Medan jag jobba med Tolstoi var I won-hänget i polertrumlarn.

Det drog faktiskt ut på tiden så massor att jag inte var hemma förrän 21. Med andra ord 12 timmar jobb idag.

I morgon skall jag ännu lite kolla Tolstois ytor  (inte polera utan hamra) och kanske göra en ring.
Adjö.

2 kommentarer:

  1. tolstoi=jätte snyggt!!!!! I won såklart också fint!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo, jag hoppas också kunden (alltså asiakas) blir nöjd : )

    SvaraRadera