tisdag 9 augusti 2011


DOM KOM TILLBAKA
mina gula svampar.

För något år sen fanns dom i denhär krukan. Kom och gick. 

Jag googla och konstatera att andra också hade dem och läste råd hur jag skulle bli av med dem. Jag bytte mull och konkret skura växtens rötter. Efter knappt ett år dök dom glatt upp igen. Jag tog bort dom med fryspåse på handen, mullen  minska i krukan och slutligen tänkte jag lyfta ut eländet på balkongen och låta allt dö där.

Men så kom jag ihåg att min gumor har sagt att man inte får ta livet av en blomma och dom gula svamparna skulle väl till slut täcka hela Kottby och jag sku hamna i fängelse. Nu gjorde jag så att jag satt mull och rötter i en plastkasse i sekajäte, plantera en annan blomma i krukan och satte den avskurna "svampblomman" i vatten för att få nya rötter.

Få se vad som händer. Det kan ju vara att sporerna finns i krukan fast jag skura den.
Nu Googla jag "gula svampar" på nytt till en svensk adress. 
Där var man massor positivare och tyckte att dom är nyttiga och helt humor.

TOLSTOI
ännu en gång. När jag senast hade en bild på Tolstoi-smycket var ytan inte ännu hamrad. 

Nu ser smycket ut så här och remmen knöt jag så att smycket är ett armband.

Apua! Jag har träff kl 18.00. Makeup och outfit fattas.
Adjö. Knappast uppdatering i kväll.

2 kommentarer:

  1. Svamapar.... ööööuhj... i mitt hem. Inne.växande. Värsta grejen! Har haft en gång. drömmer ännu mardrömar om det.de. Svamaparne. Dom kommer och tar på mej. Och rör vid mej. Och luktar död och förruttnelse och yr sporer... UUUhh.. Vidrigt... uuu...
    Hälsn.
    Du vet nog vem...

    SvaraRadera
  2. Ja natutvis kusin! Men du sku ha sett svamparna idag när hattarna dessutom hade vecklats ut : )

    SvaraRadera