fredag 26 augusti 2011

PERUS FREDAG
Städdag och Musta Pekka-dag. Och så sku jag posta ett brev! 

En dag köpte jag Kaj Franck 100 vuotta- frimärken. Hemma såg jag att det stod 2lk på dem. Jag blev fundersam och en dag när jag gick efter ett brev på posten fråga jag vad det betydde och tanten förklara det ena och det andra och jag förstod inte mycket. Nu skulle jag skicka ett brev till Österrike så jag satt för säkerhets skull 3 st 2lk frimärken. 
Utanför Musta P. finns en postlåda. Alltså har funnits en. Ett stycke. Nu fanns där två . Och med engelsk text. ECONOMY och PRIORITY. Och så sku man veta vad man sku sätta vart.

 Jag satt mitt med 3 x 2lk frimärken i den blåa. De var säkert fel  : (

JAG HAR EN NY IDOL
Robert Helenius. Boxare. Finlandssvensk hemma från Borgå. Det vitsiga är att han ser ut som en brevbärare - definitivt ingen boxare.

I april såg jag den direktsända matchen Helenius mot Samuel Peter. Det var en ganska lång match och plötsligt ba vänster-höger-vänster och där låg S. Peter. Dessutom var Helenius fru så rolig när hon hoppa in i ringen och skoja med sin boxare  : D

Natten mellan lördag och söndag möter Helenius vitryssen Ljahovitsh. Nånting vi säkert får se på söndagen. Det är meningen att Robert Helenius strax skall bli tungviktsvärldsmästare. Jeee!

Nu ett lass glass och sen skönhetssömn med tanke på morgondagen  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar