torsdag 1 september 2011

JEEEE!
Det blev fint väder. Vi far strax. Båten går kl 15, men vi skall ännu göra alla
uppköp  : )
Jag trodde att vi sku ha blivit lite längre, men av förekommen anledning är vi tillbaks på måndagen som vanligt. "Av förekommen anledning" är ett väldigt bra uttryck. Jag berätta om det tidgare. Det var föreståndarinnan på Malva dagis som vid varje vår- och julfest sa att "Av förekommen anledning är programmet bara ringlekar". Aldrig sa hon vad den där anledningen var. Kanske man inte behöver.

Så med andra ord uppdaterar jag mig måndag kväll.
Hej hej!

6 kommentarer:

  1. Mmmm... jo, håller med om att "av förkommen anledning" är ett bra och användbart uttryck! MEN - Jag har nog alltid uppfattat det som så, att man då refererar till något man redan tidigare berättat om. T. ex "Gilla for inte till lande, enär hon vart så rädd för svamapar". Sen kan man då vid något senare tillfälle säga "Av förekommen anledning for inte Gilla till lande, för två veckor sen" .. men inte vet ju jag allt (fast nog nästan;)) heller. Jag kan väl ha fel. (fast jag kan rimma)
    Ögla

    SvaraRadera
  2. Där är faktiskt sjukt mycky stora svampar i olika stadier av förruttnelse. Jag vet inte om det är svamparna som luktar eller om det är älgsvett. Där finns nämligen också massor älgflugor :(

    SvaraRadera
  3. Oj nej härriguuu... Älgflugor!! Som man då hittils har sluppit. Jag är på väg ut onsadg morgon. Tänker ta taxi till Kalkis. Har tänkt stanna typ 1-2 veckor... men hu nej... int om det skall älgflugas... Neeej...

    SvaraRadera
  4. Jo, och inte bara på Bodö...

    SvaraRadera
  5. Jag är en veritabel velare (velar hit och velar dit). Jag har ändrat åsikt; Inte behöver uttrycket "av förekommen anledning" relatera till någon tidigare omtalad anledning. Anledning bör ju finnas, men inte behöver man förtälja vad anledningen är. Så du har nog helt rätt. Tänk så många dagar jag har ältat och grubblat, för att komma fram till detta. Hi-haa!! ;)

    Den hemska kusin Gil de Besserwisser fr Arabien

    SvaraRadera