tisdag 23 augusti 2011

IDAG I VERKSTADEN
bara några timmar. Det tog lite tid innan jag kom iväg och så skulle jag hem 16-tiden för att sticka till Harri Syrjänens utställnings vernissage. Den beställda Pörtö-ringen blev ändå färdig, men jag tror jag ännu sätter den i polertrumlarn på torsdan. 
Och så fick jag världens bästa feedback av Maija Vilkkumaa !!!

ATT KOMMA IVÄG TILL VERNISSAGEN
var en annan femma. Jag hade inte planerat nån outfit och dessutom visste jag inte om det var sommar eller höst. Klockan blev mera och mera och det betydde att jag missade Syrjänens performance. Han och hans kaveri Matti uppträder alltid på något sätt. Just när jag kom satt dom bort gitarren och någå dukar dom hade viftat med. Synd.

 Utanför galleriet på Södra kajen.

Och vad är det här?

En brosch  : )

Nu märker jag att jag borde ha zoomat. Musen och skafferiet är av silver. Osten av bärnsten.

Också en brosch. Båda kosta visst 500€

Roliga kaméer med renhorn i silver. Örhängen och halssmycke.


Här guldsmedsmästarn med beundrarinnor.

Och natutvis väskor

...och bälten.

Sen for jag hem och äta soppa. I morgonbitti skall jag till hälsostationens lab och ge blodprov. Jag tror inte att jag har något fel men hemoglobin, kolesterol, socker o.dyl är inte kollat på jäääääätte länge.

AVSLUTNINGSVIS
Var inte Cata Portins bild i gårdagens Husis jätterolig  : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar