lördag 13 augusti 2011

DUBBELDOS FISKARS
för er som också läser Caros blogg. Nå, hon sku ju ha kunnat nämna att det var jag som tog alla foton. Ja men jag är ju inte med på ett enda så där ser ni.

VI BÖRJADE PÅ BYGGNADSAPOTEKET I BILLNÄS.

Mofa sku ha handtag till sin gamla landebyrå och diskutera låset vi inte fick upp. Hos Käpylän Lukko sa dom att dom putsar det för 38€ att det kanske bara är smutsigt. I Billnäs sa dom att dom reparerar det fullständigt, men till vilken kostnad?

Redan när vi kom in i Byggnadsapoteket såg jag på verandan rostiga järnkattor. Jag visste då ren att jag kommer att köpa en.

Den skall stå på stubben bakom Mirris grav.

VÄL FRAMME I FISKARS
gjorde vi den vanliga rundan. Utställningshallen/affären, vägen ner till kanalen/ loket, småaffärerna och tillbaks till bilen.
Mamma och Aron vid kanalen.

LOKET,
hur kan barn vara så innoissa på det? 



JAG HADE LOVAT BJUDA PÅ "LÖNCH"
Den lunchen blev plättar, sylt och grädde på Fiskars lilla torg.

Sen då ännu en sväng i affärerna. Tättä hitta en eventuell ny gräsklippare  : )

Adjö Fiskars, nu far vi hem!

IDAG I VERKSTADEN
kollade jag att låneborren funkar och så drog jag tråd till nitar för "Sju smycken".

Efter det lax på takterassen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar