onsdag 24 augusti 2011

FORSBY HÄLSOSTATION
kl 9.00. Buss 57 dit och en vacker sommamorgon sen att promenera hem. Visserligen fick jag lite obehag. När "tanten" tog blodprov sku jag luta armen mot ett galonbeklätt stöd. Inget skyddspapper eller desinficerande. Hemmma sen måste jag torka armen med ämnet man använde i svininfluensatider.  
Till "paketet" hörde också hjärtfilm. Jag visste ju inte om det var frågan om nånting som tog lång tid så jag fråga att "kestääkö tämä filmi kauan"? 
"Ei ei. Se on vain ihan lyhyt kohtaus elämästä", sa tanten.

FRISSA 
kl 14.00. Lite klippa, lite bleka - färgen var ändå viktigast. Inka är fortafarande den duktigaste frissan jag nånsin har haft.
Zooma så ser ni vad hon ha runt halsen  : )

ARON
som så duktigt hade börjat sin vardag fick feber igen. Lite jobbigt när Caro just har börjat sitt nya jobb. Sande var hemma med Aron halva dagen och hämta honom sen till Tättä. När jag kom hem hade Caro just kommit. Dom ville ändå vänta på mig och Aron var i mina ögon helt frisk. Sprallig och social. "Prata" och skratta. 
Strax efter kl 18 for dom och jag satte igång med frittatan.

Har man varit hos frissan steker man frittata med huckle.

Och var åt vi?

Kolla himlen!

2 kommentarer:

  1. "Kestääkö tämä filmi kauan" kommer nog att bli ett sådant där bevingat "släktidiom", som nu och då kan citeras. I stil med Leilas "Emme voi oikein hyvin". Och snabbtänkt fyndigt svarat av hälsosystern!

    Ögla

    SvaraRadera