tisdag 31 mars 2015

Idag i verkstaden

riktigt roligt. Det tog bara en halv timme att göra Hilkkas örhängen: borra hål, satt i den tjocka länken och sen kroken.

Se så fina dom blev   : )    

Vi har träff med Hilkka på torsdagen i Hagnäs hall som vi alltid brukar. Klockan 11.

Och här ett par till där det hänger en länk. Men krokarna är inte ännu fastsatta.

Det roliga var att jag hade min fina ryggsäck och stavar och så fick jag en hurtpromenad till Masurkka. Det var så att jag hitta en K-plussalapp som gick ut i dag och var värd 5€ så jag gick för att köpa nånting. Och det roliga var att plötsligt dök Monsieur upp och han ville ha stekt strömming och "Mofas svarta pastiller" så det blev väl då 5€ och sen då någå lite till. 

Monsieur skulle till biblioteket och jag gick hurtigt hem med min reppu och stavar, men tyvärr glömde vi att fota mej...

Jag packa upp och så blev det grönsakssoppa och resten av KP som blev på hälft när jag såg på Klaani då på torsdan.


Och här Arons roliga bild som vi hängde upp på väggen i tamburen   : )

I morgon antagligen bio och kanske mat på Pältsis krog.
Det är för tillfället en pop-up-krog.
 

2 kommentarer:

  1. Sidu arons bild passar ju jätte bra in med alla andra konstiga bilder :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det tycker jag också : )
    Aj vad då konstiga?

    SvaraRadera