onsdag 1 april 2015

En rolig dag!

Eftersom mitt påskgräs inte ville växa sökte jag från en massa andra år påskgräsbilder. Nå jo. Jag hitta ju många fina...

Dessutom konstatera jag att Hilkkas örhängen hängde fel så jag gick av och an till verkstaden och vred och vände på krokarna. Jag borde ju ha satt dit en ögla i stället   : (

Sen gick vi till Maxim igen en gång där vi såg Still Alice. Det var Julianne Moore som fick en Oscar för sin fina roll. Hon som fick alzheimer. Riktigt bra!

Sen via Stockmann till Pältsis fotbollskrog. Det är nu en tillfällig pop-up krog så man får god kyckling där och allt möjligt annat. Det var helt sjukt gott. Dessutom goda öl.

God batat stekt med gröna blad och underbar sås.

 Här mitt goda amerikanska öl.

 Och Pertti Pällijeff som är Kalles copy på N2

 Sedan då den underbara maten. För två!

Jag tror att det blev fyra portioner.

Åttatiden sa vi adjö och gick hemåt via Lidl. Sedan en promenad förbi Circus där folk köa till Black Veil Brides och hem med 64:ans buss. 

Nyheterna hade börjat, men jag bytte kläder och satte mig ner med glass och persika.

I morgon skall jag träffa Hilkka
och sen enorma uppköp från Musta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar