fredag 13 mars 2015

Jag dammsög

då igen. Som alltid varje fredag. Men hur dom här veckorna kan gå så här fruktansvärt snabbt är nog svårt att förstå. Måndag och i ett huj är det fredag. Helt sjukt!

Sen då till Musta. Då var väl klockan redan fem. Vi köpte god mat för i dag och god mat för i morgon.

Här den nya goda maten igen från Ruoasta viiniin.

 Maten här uppe ser nog bättre ut än min.

Fiskbitarna gick tyvärr sönder och så satt jag för mycket sås. Men den här rätten var nog  bättre än den vi åt på lördagen för en vecka sen. Såsen var fruktansvärt god.

Och här det goda vinet. Nyhet på Alko, Eufloria. Vittvin med sauvignon blanc som huvuddruva. USA, Washington State. Medium dry, 12%. 8:98 euro. Prisvärt.

Efter maten ringde jag till Kalle och sen mejla jag åt Gilla och sen satt jag bilderna på datorn och sen börja Strada. Där var riktigt intressanta avsnitt i dag. Och strax efter det Skavlan.

Och pikkiu hiljaa natt te´.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar