tisdag 10 mars 2015

Vi beslöt i dag

att gå på bio. Vi skulle kolla Roy Anderssons En duva satt på en gren och funderade på tillvaron.

Men först printa jag en ny Amanda-bild och satt den i en ram.

Se så hon är söt med en smörgås i handen   : )  Aron fotades på hösten i dagis och Caro och Kalle som studenter.

Jag satt make up och Monsieur bytte kläder och så gav vi oss iväg. Typ någå tretiden.
Jag hade min nya parkas. Först skulle vi till Stockmann för Monsieur ville ännu prova ett par skor och sen gick vi ner till nedrevåningen efter dammsugspåsar. Undrar nu om det blev rätt. 

Monsieur gick under marken till Akademen och jag på gatan. Sedan genom GG som jag aldrig vet vad det betyder och till Maxim. Det var en riktigt bra film! En film med tjocka rollinnehavare och skitiga interriörer. Och sången på Halta Lottas krog i Göteborg var riktigt bra.

Hem via Stockmann där jag köpte broilerbröst och Oolannin som mat i dag. Dessutom vin.  Monsieur har på sitt program att eventuellt fara till lande tordsdag morgon. Därför blev det vin i dag. Och efter maten såg vi på Teema en ok film som hette Time Traveller´s Guide to Elizabethan England. En tidsresa till dom fattiga människornas England. Ian Mortimer var historikern. Det kommer ännu två avsnitt till.

I morgon eventuellt verkstad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar