söndag 8 mars 2015

Den värsta råddarn

är Amanda. Så skrev Caro åt mej på morgonen. Sande och Aron hämtade henne hit någå halv tolv när dom for till Messukeskus för att träffa Matti och Max (dom som var hos oss på sommaren). Caro sku städa för dom sku ha visning kl 14.15.

Amanda var först på datorn med mofa och sen koka jag gröt åt henne.
Se så hon poserar fint.

Hon har ännu konstiga blåa saker på kind och näsa som hon ritat hemma   : )

Jag lekte med henne med Brio-tåget och sen småningom kom mamma. Vi börja titta på min blogg och pikku hiljaa kom Sande och Aron. Det var lite jobbigt för Caro att få koll på bloggen men till slut lyckades det. Nu är jag så glad. Hon skall få en flaska Amarone   : )

Någå 15.45 for dom. Dom sku väl till Chico's i Arabia och äta. Lär ska vara ett ok ställe.

Monsieur tog en lur och jag blogga och sedan blev det igen en gång god mat. Tredje nya rätten.

 Här är det som ingår i maten. Pasta, bacon, grädde, ägg, ost och vitlök.

Och den goda portionen    : )

Sen såg vi på Loirin nuotiolla med bl.a. Pertti Melasniemi som jag inte sku ha känt igen. Då åt jag ännu min pasta och drack rödvin. Och sen ett program på Teema om en  Punk Singer: A Film About Kathleen Hanna. Jag har aldrig hört talas om henne tidigare, men hon har varit ihop med Kurt Cobain och sedan varit länge gift med nån Ad-Rock från Beastie Boys. Men dokumentären slutade så att hon hade blivit biten av en skogsbässe  och fått borrelia så hon mådde verkligen dåligt. 

Ingen aning vad jag gör i morgon.
Verkstad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar