måndag 16 mars 2015

Strålande sol

så vi beslöt gå ut.

  Men före det ville Monsieur att jag skulle fotografera hans tulpaner.

Vi gick till jumppaställningarna som är framför Mässcentret. Vi jumpade där och gick sen vidare. Jag hade stavar med mig. Sen då runt hela idrottsplanen och över Backasgatan och till ett ställe nedanför ett dagis där dom här änderna fanns.


Roliga, men lite skitigt vatten!


Två andpar som antagligen skall börja para sig...


Vi gick vidare runt Botaniska trädgården och runt ett fint gammalt hus där Magge Nygårds pappa bruka bjuda vänner på snaps. Han är arkitekt.

Vi gick vidare och ett lite mindre stenhus lukta mögel och så kom vi ner till huset där katten bor, men samtidigt kom en man med två små hundar och han ville att katten som satt på trappan skulle komma in så jag fick inte fota den    : (

Förbi koloniträdgården och ner till Forsbyvägen och sen hem. 17.45 såg vi en dokumentär som Mikael Frank gjort som handla om tv och radio och sen blev det mat. God! Pasta och lax och vin   : )

Sen satt jag bilder på bloggen och sen kom en jätte bra film som hette Inception med Leonardo DiCaprio. 2011 hade den fått 4 oscars för olika ljud och visuella effekter. Den var riktigt bra!

Caro har kommit hem från Frankrike och nu konstatera hon att Amanda är jätte flunssig så hon hämtas hit i morgon 8.30

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar