torsdag 12 mars 2015

Till Bodö

for Monsieur i dag med morgonbåten. Där hade varit massor andra bekanta också. Men han kontakta ju inte förrän han var framme på vår strand. Han sku dricka kaffe   : )

Jag koka gröt åt mej och ringde sen till Gunnel. Eftersom Annika tar med sin lilla 11 veckors Sena som är en lagotto sa jag att Gunnel sku lämna Morran hemma och det tyckte hon att lät bra. Kanske den nu ylar lite, sa hon. Sen fortsatte jag med Husis...

Nu gick jag igen en gång igenom alla mina recept. Högvis! Jag börjar nu luta mot en mat som heter Viltgryta på kyckling. Den innehåller bl.a krossade enbär och garneras med svarta vinbär. Och så äter man potismos till. Men jag är nu osäker...  


Jag tänkte laga den det här veckoslutet eller nästa åt mig och Monsieur. Och sen då bjuda mina barn veckoslutet liksom den 27:de och sen då den 18:de april åt FK. Få nu se...

Men det blev ingen verkstad för jag skura 6 hyllor  stället. Dom var sååå dammiga. Och konstiga saker. Jag tvätta precis allting. Jag sku sen ta en lur, men det blev ingenting så när Monsieur kom hem från lande visa jag hur duktig jag hade varit. Han hade alldeles tydligt haft en trevlig utfärd.

Jag for till yogan och det var helt roligt men på huvudet stod jag inte. Och eftersom jag inte skulle till Stockmann eller tunneln tog jag 69:ans buss som går längs Mannerheimvägen.

Hemma dusch och Efter nio  där Jörn Donner var.

Varannan kväll dricker jag Kalles Jasmin te´och varanna kväll Rauhan salaisuus.
I kväll Jasmin.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar