lördag 21 mars 2015

Herrajumala!

Vi hade kommit överens med Monsieur att han skulle föra Aron, Caro och Amanda till ishockeyn. Jag beslöt fara till stan. Här satt jag i soffan och drack kaffe och läste Husis och plötsligt var klockan 10.30. Jag var utan make up och hade inte tvättat tänderna och sen då 10.45 sprang jag hemifrån. 

66A kom och jag tog den och plötsligt var jag i stan och sprang till Urban a. En ganska fin tröja, men nåja... 

Därifrån till Yves där dom inte mera hade läppsalva i små glasburkar. Köpte tre läpp-pomador och sen en massa annat som jag fick liksom på köpet. Eller betala typ någå sju euro.

Till Stockmann efter mera läpp-pomador, och ett ämne att skölja min mun med och whisky och appelsinkaffe och Schweppes tonic. Då hade det gått en timme och jag tog bussen och när jag steg av ringde Caro och sa att Amanda har somnar att om jag kan komma ner efter henne. Jo, det gick bra!

Amanda sov tre timmar och Aron var på datorn med mofa och jag fortsatte med Husis och Hullut päivät.

 Hon vakna och fick för femtielfte gången gröt.

 Aron leker med nånting lustigt.

Men vad är det här?

Nu passa vi då på att ta Caros gröna E´lixir Ve´ge´tal de la Grande-Chartreuse. En liten skvätt i ett skumppaglas och tonic på. Helt sjukt gott! 

Sen blev klockan lite över 18 och jag börja med laxen. Den skulle stekas och barnen skulle få makaroner och vi andra rosamunda och honungsmelon och sallad och kryddad gräddfil.
Riktigt gott!

 Men vad gör mamma? Skojar med Amanda.

 En glad mofa!

 Vad månne jag gör? Poserar.

 Och som efterrätt

fick barnen Kinderägg.

Jag bädda sen deras sängar och mamma lulla dem.
Jag hade tänkt se en James Bond film, men jag orka nu int sen så jag bloggar i stället.

Säkert en rolig dag i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar