onsdag 18 mars 2015

Nån gång

bortåt nio hämtades Amanda hit. Hon var helt glad. Jag kontakta Caro att hon har leopardmönstrad klänning och Caro svara att jo hon är en mini mommo. Och heh, min mamma skulle alltid ha leopardmönster på sina kläder   : )

 Hon fick plocktallrik.

Jag fick min kaffekopp. Amanda var sen med Mofa på datorn. Sen ville hon sitta med mofa i köket när hon åt resten av sin plocktalrik och jag fick min jugurt med Husis i vardagsrummet. Sen gick dom ut.

Jag läste fortfarande Husis med bröd och kaffe och jag undrar vad jag gjorde sen och så kom dom tillbaka. Klockan var då tolv och jag koka gröt åt henne. Men ingen bild av gröten. Jag lulla henne sen, men det tog nog ganska länge för hon härja. Men plötsligt somna hon. Också jag tog en lur...

När hon vakna fick hon antibiotika och en god jugurt.

 Verkar att smaka riktigt bra!

Mofa gick efter Aron. Det tog ganska lång tid. Vi var först i köket och lekte med saker från hörnskåpet och sen fick hon ett glas kakao och sen gick vi till storafönstret. Men ingen kom. Sen hörde vi hur det visslades i trappan, men det var grabben här mitt emot och sen plötsligt ringde det på dörren och det var Aron och mofa.

Aron tog av sig sina kläder och jag tvätta hans händer och sen fick också han plocktallrik.


 
När han är hos oss vill han alltid ha tuttflaska med kakao   : )

Småningom kom Caro och hon hjälpte mig att få ljudet bort från min telefons knappsats. Men hon hade inte tagit bort varken besöket på hennes blogg eller Babben från Gerd Doris Margareta Mosander på min blogg. Konstigt! Men jag slipper in på hennes blogg och det står bara Babben på min blogg.

Dom for hem och jag konstatera att Klaus Härö var i Puoli Seitsemän så jag kolla den till och från. Det blev frittata igen och vittvin.

SLUTLIGEN
sku jag berätta att kråkan Kalle inte är 10 år - den är 18, sa Monsieur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar