lördag 14 mars 2015

Monsieur

gick och tvätta bilen, medan jag drack kaffe. Sen beslöt vi fara till Tarvaspää. Men när vi körde förbi Etola tyckte Monsieur att jag sku köpa en ny duschgardin. Min gamla är nog lite hemsk. Av plast med hål och trasig nedtill. Säkert 20 år gammal. Nu fick jag en ny fin av tyg.


Sen till Tarvaspää.

 Här poserar jag i min fina parkas.

 Monsieur kollar en jättefin Jaguar E Type.

 Och här inne i cafeét. Vi tog samma promenad tillbaka och sen då hem med Jeepen.

Och här har jag hängt upp mitt fina duschdraperi. Det är inte så där mörkgrått. Det är ganska ljust.


Och nu var det så att jag då gjorde den där maten jag föreslog i förrgår. Men jag tog aldrig nån bild. Helt gott med potismos, men kycklingsåsen blev blek. Inte så röd som på bilden   : (   Jag tror ändå att jag tänker bjuda flickorna på blomkål i ugnen som förrätt och den här maten som huvudrätt.

Monsieur diska och jag satt bilder på bloggen och sen kom en jättebra film som hette Mad Max med en jätte ung Mel Gibson. På riktigt bra! Efter det ännu på Teema Jakten mot nollpunkten. Den verkar också helt bra, men jag orkar nu int se den. 

På dagen hade jag kontakt med Sande. Han sa att Arons ishockey hade gått riktigt bra. Och sen kontakt med Caro.

Vad borde jag göra nu?
Gå och sova väl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar