måndag 2 mars 2015

Vädret

i dag blev sämre och sämre. Ännu på morgonen var det helt fint men småningom börja det regna. 

Min bror med fru Anneka hade kommit hem från CapVerde där dom firat Annekas födelsedag. Jag skicka textare - han ringde   : )

I ett hörn här uppe i övre våningen har jag haft en massa konstiga saker. Int nödvändigtvis konstiga, men jag gick igenom dem ändå. Röntgenbilder av fötter, lungor och huvud. En fin bild av Husis från torsdagen den 11:te juli 1946. Det var då min bror föddes   : ) Jag tror han fick den som nån sorts födelsedagsgåva när han fyllde 60. Men där var nog alltmöjligt annnat roligt också. Bl.a fina affischer som jag tänker ta till min verkstad. Dessutom var där en kasse med foton. Jag gick igenom allt som fanns i kassen. Både filmer och foton. Nu satt jag dom i skrubben i vårt sovrum. Dessutom en pärm om Photoshop. Den andra var om Adobe Acrobat som jag inte använder. Den far på roskis. Där blev kvar ännu Apple-datorn och fina saker jag gjort i Ekenäs när jag gick där i skola. Jag kolla också dom fina smycken jag hade gjort. Dom finns här i en låda.

Under tiden hade det börja ösregna. Jag satt på mig extra byxor och tröja och en tunnare maihin-nousu och gick till Siwan. Vi sku nu väl ha ganska mycket, så jag kolla priserna...

Pikku hiljaa börjar Efter nio. Där är Johanna Tukiainen som jag vill se   : )
Sen sista delen av Camorra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar