torsdag 5 mars 2015

En morgon

som gick i ett huj och så var det mitt på dagen och vi börja planera goda mater för fredag, lördag, söndag. Morgondagens mat blir höna, persika och grädde   : )

Vi har ny rutin att på torsdagen fara till Musta. Där är ganska lite människor då. Inga långa köer vid kassorna. Och här hemma packa jag sedan upp kassarna.

Jag kontakta min bror som sku återkomma för han var på väg till Ysse för att hänga upp ett förbud mot fiske. Jag var på väg till yogan när han ringde men hade 7 min på mig i tamburen. Annekas knäoperation hade väl gått ok, men hon får gå med kryckor 6 veckor. Och min bror hade haft det trevligt hos vår gumor.

Jag läste Alvtegen i bussen och yogan gick helt ok.

Sen via Stockmann efter lax åt min man: en gravad 400g och en 600g som vi skall göra en ny god grej av på lördagen.

Hemma helt normal ärtsoppa och Efter nio som jag titta på nu och då.

Och i morgon skall här städas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar