tisdag 24 mars 2015

Idag i verkstaden

riktigt roligt. 
Jag hade tvättat en masa saker som jag hittar då och då.
Här har jag nu fotat dem.

Ganska fin hög   : )

Sen fortsatte jag med Johannas halsband. Ni minns säkert bilden för typ någå tre veckor sen. Nu fortsatte jag då och lödde tre öglor i stället för tre halvor. Och sen då två lite mindre ovan på.


Den blev ju jätte fin! Jag är riktigt stolt. 

Nu såga jag dom där lite tunnare öglorna att sätta i porslinsbitarna. Den i mitten har en tjockare.

Och se igen hur fint det blev!

Jag höll väl på kanske två timmar.

Och här då med keden. Färdig!

Jag skickar den till Johanna som bor i Österrike på måndagen så hoppas jag att hon får den på torsdagen när det är hennes födelsedag.

En Hilkka fråga om jag har typ någå färdiga örhängen i min verkstad. Jag kom ihåg att där sku ha funnits  ett par med gröna glasbitar. Det har funnits två par. Ena paret har jag sålt - dom andra är väl stulna. Jag grävde fram Caros glasbitar. Valde ut ett antal gröna som jag fota och skicka åt Hilkka med en silverkrok. 

 Men nu fundera jag att borde man limma på dem någon liten lustig sak  : )

Hon fråga vad jag ville ha för dem. Jag sa 40€ men hon tyckte att det var för dyrt så jag sa sen då 30€. Och igen en gång som alltid förr träffas vi i Hagnäs hall.

Jag kom hem och här blev grönsakssoppa. Tänkte sen kolla Drottning Elisabeth på Teema, men orka int och så sku det komma Cliffhanger på finska femman, men där kom en annan film som vi sett tidigare.

Nu natt te´.


2 kommentarer:

  1. Jätte fint blev johannas smycke!

    SvaraRadera
  2. Jo, det tycker jag också!
    Men av nån orsak har jag igen över tvåhundra läsare...

    SvaraRadera