tisdag 18 oktober 2016

Vi vakna

på söndagen. Kalle väl tiotiden. Här blev kaffe och ägg och jugurt och bröd. Sen packa jag våra väskor och sa hej då åt Kalle. Han blev här, men skulle cykla hem. 

Vi for via Musta, men det blev för tidigt. Jag köpte en Kingis och sen for vi till Kalkstrand. Monsieur förde jeepen och jag såg när dom lyfte upp en segelbåt. Lite över fyra kom Pörtö Line. En massa människor. Jag läste sen Haruki hela vägen. 

Vi kom till stugan men ingen hade tagit båten och Malin hade inte tagit ringen. Nu skrev jag till mina barn att vi var på Bodö. Vi fick pasta och lax och Pecorino Romano som Kalle rekommenderat. Ocskå citronpesto och sallad. Monsieur fick öl. Jag fick vin. Men jag diskade inte.

Jag läste Haruki Murakami i sängen. Klockan var 21.00.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar