onsdag 26 oktober 2016

På måndagen

steg jag upp och tvätta mitt hår. Klockan sju. Gick ner och laga god frukost. Kaffe, jugurt, bröd...

Sen satte jag mig i stolen och läste slut Haruki Murakami. Monsieur hade gett åt mig två böcker som jag fick senaste sommar. Alla tre hette 1Q84. 

Sen satt jag på fina kläder och make up och for till Aava. Satt där en stund och vänta och sen sa Risto Nikku att där inte var nånting i mina röntgenbilder. Ja ja. Men han titta nog sen på min skadade vrist som var helt blå och svullen. Och sen på min stortå. Marjo Palkeinen hade satt en fin ståltråd.

Jag gick till Stockmann och fick kaffe och korv som sku stekas. Sen via K-Market. 

Jag laga maten och vi åt och Monsieur läste nånting och jag läste nånting och sen kom Simma lugnt, Larry! och sen såg vi på en fin film på Teema som handla om Amedeo Modigliani.  Han har en utställning på Ateneum. 

Sen gick jag och läste Haruki. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar