tisdag 18 oktober 2016

Måndag

i dag. Jag steg upp klockan åtta och här blev god frukost. Jag drack kaffe i köket och skrev dagbok och åt sen min jugurt. Monsieur hade vaknat och hade satt eld i bastun. Vi fick god frukost i vardagsrummet. Nu var där 40° i bastun . Jag gick dit och tvätta mitt hår och duscha mig.

Sen tog vi en promenad. Såg att någon man hade fällt träd över vägen. Det var ju Raevuori. Monsieur bad att han sku fälla björken vid vår brunn. 

Vi gick sen ner till Lill-Bodö och via Hämisarna och sen hem. Monsieur högg ved. Jag sov lite i sovrummet. 

Börja sen med maten. Gott med stekt höna och lök och ris och sallad och gräddfil. Monsieur fick öl. Jag fick vin. Sen diska jag och åt choko och vin i köket och sen kom det en film om Kekkonen och om Maarit Tyrkkö. 

Nu var klockan lite över elva och jag gick och läsa Haruki Murakami.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar