tisdag 4 oktober 2016

Jag steg upp

klockan 8.30. Laga morgonmål. Skrev dagbok och läste Husis. Gick i duschen och tvätta mitt hår. Bädda sängen och satt make up och sen for vi till Tarvaspää. Det var en hurja storm. Vi gick bara över dom två broarna. Inne i Tarvaspää fick man en stor kopp gott kaffe och rabarberpirog och vaniljsås.


Här dricker jag mitt kaffe.

Smånigom gick vi sen därifrån och över broarna och då hade Caro sett oss från deras bil   :  )  Vi gick runt ett ställe i Munksnäs och sen for vi hem och jag fota en bild på balkongen.


Titta så fina röda och gula löv!

Sen börja jag med gäddan som Monsieur krydda. Här blev god potis och kantarellsås med lök och grädde och sallad. Det blev jätte gott! Monsieur fick öl jag fick rödvin. Vi lyssna på Kent. 

Sen titta vi på en film som kom klockan åtta. Den var så sjukt bra! Monsieur hade gått och sova. Jag skratta så i slutet...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar