måndag 3 oktober 2016

Ishockey

i dag. Vi steg upp sju för vi skulle hinna dit till halv elva. Här blev goda ägg och kakao och bröd och kaffe m.m. Monsieur gick i duschen och jag gick i duschen och sen for vi iväg. Jag satt min make up i bilen.

Aron gick först och springa och jag hade fört hans saker till omklädningsrummet. Sen ville Amanda ha nånsorts is-sak och en bulle och jag fick en kaffe och sen satt vi nu där. Vi gick sen och se på Aron. Han vinka åt oss. Han var riktigt glad.  Här sitter Amanda i fönstret.

 Se så hon ser rolig ut!

Sen for vi hem.  Aron fick goda saker i bilen men hemma ville han inte ha sin mat. Inte Amanda heller.

 Sen for vi till Fölisön.

Här äter dom glass!

Jag fick sen Amandas glass som jag satt på min. Alltså bollen.  Hon gick sen ner och titta på änder och andra fåglar. Monsieur tala jätte länge med en man.

Sen for vi hem. Jag laga här sen god mat åt oss alla. Kantarellsås med lök och grädde och potis och lax i ugnen. Dom var ute medan jag laga maten. Sen kom dom hem. Monsieur fick sin mat med kantarellsås och Aron fick lax och potis men Amanda ville inte ha sin. Inte lax och inte potis. Där satt jag nu sen och åt...

Barnen gick nu sen och duscha och fick nån jugurt och sen gick dom i säng och jag läste nån bok för dem. Också om Finland. Sen somna dom.
Jag satt på mitt vita nattlinne och gick också och sova.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar