torsdag 20 oktober 2016

Onsdagen den 19.10.

Steg upp klockan sju och tvätta mitt hår och var i duschen och sen gick jag ner och laga god mat. Kaffe och jugurt och bröd. Erkkilä ringde och sa att jag skulle kontakta Risto Nikku. Jag skrev dagbok och läste Husis. 

Monsieur for och cykla. Jag satt en massa Vanish på fyra dukar som hade fläckar. Rulla ihop dem alla. Satt dem i tvättmaskinen. 

Sen bloggga jag och sen kom Monsieur hem och dukarna hade blivit jätte fina och han gick till butiken och sen kom han hem.

Här blev god frittata. Jag fick en whisky och satt morot, och lök och selleri och nakkir och 6 ägg. Blanda ihop och det fick steka i 12 minuter och sen hade jag rivit ost som jag satt på och sen fick man sallad med salladssås. Gott! Monsieur fick öl. Jag fick rose´. Vi lyssna på Bob Dylan som fanns på en vinylskiva och sen på Bryan Ferry som också var en LP. Spela dem i sovrummet. Sen fick jag ett sista glas vin med en chokobit.

Nu var klockan bara 22.00 
Jag gick och läste Haruki och somna och Monsieur somna väl också...   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar